niedziela, 28 czerwca 2015

Żytni chlebek bananowo-truskawkowy

Ten chlebek to świetna alternatywa nie tylko dla dorosłych, ale także i dla dzieci. Moje dwa łasuchy dorwały się z rana do chleba i zniknął w mgnieniu oka. To bardzo dobre urozmaicenie naszej diety. Słodki smakołyk, który możemy zjeść na śniadanie lub z koleżanką do kawy. Przyznam szczerze, że robiłam go dwa razy i za pierwszym razem poszedł do kosza prawdopodobnie dla tego, że dałam za mało mąki. Możemy go jeść bez niczego, z masłem orzechowym, z dżemem, z jogurtem jak tylko macie ochotę i ze wszystkim jest idealny. Składniki potrzebne do naszego chlebka:
- 2 szklanki mąki pełnoziarnistej żytniej
- 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
- 2 jajka
- mały jogurt naturalny
- 1 banan
- 0,5 szklanki cukru brązowego(możecie dodać miodu)
- 0,5 łyżeczki soli
- szklanka truskawek

                             
Banana rozgniatamy widelcem i wrzucamy do miski razem z jajkami, proszkiem do pieczenia, solą i jogurtem. Miksujemy na jednolitą masę. Do powstałej masy wsypujemy mąkę i dalej miksujemy tak aby nie było grudek. Dorzucamy truskawki pokrojone w plasterki i mieszamy łyżką. Do natłuszczonej blachy dajemy całe ciasto i dajemy do rozgrzanego piekarnika 190°C na godzinę. Jeśli zaś chlebek po dotknięciu będzie w środku płynny wrzucamy na dłużej do pieca(ja piekłam 2h ponieważ mój piekarnik odmawia powoli posłuszeństwa). Nie kroimy gorącego chleba ponieważ nam się rozpadnie. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz