czwartek, 23 lipca 2015

Czekoldowe ciasto fasolowe

Najlepsze ciasto i do tego można zjeść więcej bez wyrzutów sumienia. Zero mąki!! Na początku bardzo sceptycznie podchodziłam do tego ciasta, bo jak może być dobre ciasto z fasoli.....a no może!! Jest bardzo czekoladowe i smakuje jak murzynek pomieszany z piernikiem. Mój mąż pochłania codziennie dużą ilość słodyczy, to prawdziwy łasuch i nie zje byle czego powiedział, że jest pyszne i nie spodziewał się tak dobrego smaku. Można go jeść na śniadanie, na drugie śniadanie do kawki, a nawet na podwieczorek. Możemy polać jogurtem naturalnym z miodem lub posmarować masłem orzechowym. Podaję składniki na nasze pyszne ciasto:
- puszka fasoli czerwonej
- 1 banan
- 2 jajka
- 3 łyżki słonecznika
- 2 łyżki płatków owsianych
- 2 łyżki jogurtu naturalnego
- 3 łyżki miodu
- 7 łyżeczek kakao naturalnego
- 2 łyżeczki cynamonu
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia

                                
            
Na początku musimy wypłukać fasolę z zalewy, w której była. Wrzucamy ją do miski i blenderujemy razem z bananem, kakao, miodem, proszkiem do pieczenia, jogurtem, cynamonem. Żółtka oddzielamy od białek. białka ubijamy na pianę, a żółtka wrzucamy do masy z fasolą i dalej blenderujemy do uzyskania jednolitej masy. Dodajemy słonecznik i płatki owsiane oraz ubitą pianę i delikatnie mieszamy. Wlewamy do natłuszczonej formy (ja dałam za mało i nie mogłam wyjąć bez rozwalenia). Dajemy do nagrzanego piekarnika do 180°C na 50 minut. Ja dodatkowo zrobiłam polewę z gorzkiej czekolady, miodu i odrobina mleka, posypała wiórkami kokosowymi.Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz